, , ,

5 P-jev poslovne programske opreme

7 Jul 2023

Poslovna programska oprema je postala nepogrešljivo orodje za podjetja, ki želijo uspešno konkurirati na trgu. Na voljo so številne možnosti, ki podjetjem pomagajo izboljšati vsakodnevne procese in zajemajo različne rešitve – od programske opreme za upravljanje odnosov s strankami (CRM) do sistemov za upravljanje poslovanja podjetja (ERP). Raziskave so pokazale, da je 95 % podjetij izboljšalo svoje poslovne procese z implementacijo ERP programske opreme.

Kako izbrati poslovno programsko opremo?

Če želimo izkoristiti vse prednosti poslovnega programa, je zelo pomembno izbrati pravo programsko rešitev. Zato je pri odločanju treba upoštevati več vidikov, ki lahko postanejo odločilni dejavniki pri končni odločitvi.

Vsi smo verjetno že slišali za 5 P-jev v marketingu (angl. place, price, promotion, product, packaging; slov. lokacija, cena, promocija, produkt, embalaža). Tudi pri poslovni programski opremi obstaja 5 dejavnikov, ki so ključnega pomena pri izbiranju prave poslovne programske opreme: podatki, podpora, procesi, preizkušena zanesljivost in potrjeno zaupanje.

 

P1 – Podatki

Podatki so hrbtenica katerekoli programske opreme. V poslovnih programih se beležijo podatki o vseh vidikih poslovanja, vključno s podatki o prodaji in proizvodnji, podatki o strankah in drugimi podatki. Ti podatki podjetjem pomagajo pri sprejemanju odločitev za izboljšanje poslovnih operacij.

Na podlagi točnih in pravočasno dostavljenih podatkov podjetja lahko prepoznajo težave pri poslovanju in sprejmejo korektivne ukrepe za njihovo odpravo. Poleg tega podatki, ustvarjeni v poslovnih programih, podjetjem pomagajo pridobiti vpogled v vedenje, želje in potrebe kupcev. Poslovna programska oprema obdeluje tudi osebne podatke zaposlenih ali občutljive finančne podatke podjetja. Prav tako pomembno je redno varnostno kopiranje podatkov. Če se podatki iz kakršnegakoli razloga izgubijo, kopije podatkov na oddaljenem mestu omogočajo skoraj nemoteno nadaljevanje poslovanja.

Nenazadnje morajo biti vsi podatki enostavno dostopni in organizirani tako, da lahko zagotovijo posodobljene in ustrezne informacije za sprejemanje pomembnih poslovnih odločitev.

 

P2 – Podpora

Poslovni programi so pogosto zapleteni. Zato na začetku njihove uporabe uporabniki potrebujejo izobraževanje, pogosto pa tudi pomoč pri samem delu s programom. Ravno v tem pogledu ima ključno vlogo kakovostna podpora. Ta zagotavlja ustrezno in učinkovito uporabo sistema ter skrajša čas zastojev v poslovanju in poveča storilnost. Izobraževanja je treba izvajati redno, saj s tem uporabnike hkrati pravočasno obveščamo o spremembah ali posodobitvah programa.

Če uporabniki med uporabo poslovnega programa naletijo na težavo, ki je brez kakovostne podpore ne morejo rešiti, lahko doživijo razočaranje in zato izgubijo zaupanje v proizvajalca programske opreme. Zato mora imeti vsako dobro programsko podjetje močan sistem podpore uporabnikom. To vključuje strokovno in odgovorno ekipo, ki bo uporabnikom zagotovila pravočasno in kakovostno podporo.

Podpora mora biti na voljo na več kanalih, torej po telefonu in e-pošti ter prek klepeta v živo ali sistema za prijavo dogodkov. Pomoč je uporabnikom lahko na voljo tudi v obliki pisnih navodil, videogradiv in pogostih vprašanj (FAQ).

 

P3 – Procesi

ERP ima pomembno vlogo tudi pri avtomatizaciji in poenostavitvi poslovnih procesov podjetja. S tem pospeši rutinska opravila, ki se ponavljajo in porabljajo čas. Z odpravo potrebe po ročnem izvajanju takšnih nalog se zmanjša tveganje za človeške napake in izboljša učinkovitost.

Poslovna programska oprema mora omogočati optimizacijo poslovnih procesov. To pomeni, da mora omogočati prilagajanje posebnim poslovnim potrebam in vključevanje v obstoječe sisteme brez večjih ovir. Pri tem mora različne vidike poslovanja povezati v enoten sistem ter organizacijam tako omogočiti vpogled v poslovne procese in nadzor nad njimi.

 

P4 – Preizkušena zanesljivost

Pri uporabi katerekoli programske opreme pričakujemo, da bo delovala pravilno, preverjeno in zanesljivo. Vsaka težava ali napaka v delovanju ima lahko resne posledice za poslovanje.

Zanesljiva poslovna programska oprema mora biti stabilna in mora delovati brez sesuvanja, prekinitev ali napak. S tem podjetju zagotavlja nemoteno poslovanje, njihovim strankam pa dostop do storitev ali izdelkov, kadar jih potrebujejo.

Če želimo, da programska oprema preverjeno deluje, je pomembno izvesti temeljito testiranje in zagotavljanje kakovosti, preden programsko opremo ponudimo na trgu. Hkrati je pomembno programsko opremo redno posodabljati in vzdrževati, saj je le tako mogoče rešiti težave, ki se morda pojavijo pri njeni vsakodnevni uporabi. Poleg tega mora biti programska oprema skladna z ustreznimi panožnimi predpisi in standardi, kot sta GDPR in ISO 27001.

 

P5 – Potrjeno zaupanje

Zaupanje uporabnikov v poslovno programsko opremo ali njenega proizvajalca je pravzaprav neposredno povezano z vsemi zgoraj navedenimi vidiki. Dejavniki, ki prispevajo h krepitvi zaupanja v proizvajalce programske opreme, so zanesljivost in preizkušenost sistema, varnost podatkov, kakovostna podpora strankam ter možnost optimizacije in avtomatizacije procesov.

Pozitivne izkušnje v teh vidikih prispevajo k vzpostavljanju zaupanja v programsko opremo, da ne bo samo opravila to, kar je potrebno, temveč da bo to opravila kakovostno. Z zaupanjem se krepi tudi ugled proizvajalca, kar pomeni, da za programsko opremo stoji množica zadovoljnih uporabnikov.

 

P6 – PANTHEON

Dobre poslovne rezultate je mogoče doseči le s kakovostno in zanesljivo poslovno programsko opremo. Podatki, podpora, procesi, preverjenost in preizkušenost so nekateri najpomembnejši vidiki poslovnega programa. Pri izbiri poslovnega programa je treba skrbno premisliti o vsakem od teh vidikov in se prepričati, da smo izbrali poslovni program, ki je primeren za naše specifične potrebe.

PANTHEON je ERP programska oprema, ki združuje vse zgornje značilnosti in vam lahko pomaga doseči zadane poslovne cilje. Uporabnikom omogoča avtomatizacijo in pospeševanje poslovanja ter izboljšanje interakcij s strankami in dobavitelji, torej sodobno informacijsko podporo. Zato ga v tem pregledu najpomembnejših dejavnikov poslovne programske opreme lahko upravičeno razglasimo za šesti P.

PANTHEON raste skupaj s podjetjem in se prilagaja njegovim potrebam ter omogoča tudi povezovanje z drugimi programi.  funkcionalnosti PANTHEON-a so prilagojene različnim področjem poslovanja, zato imajo uporabniki na voljo več različic. PANTHEON zagotavlja večjo konkurenčnost in dobičkonosnost podjetja ter vam omogoča, da podatke pretvorite v dobiček.

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X