,

Skladišče, zaloge in lačni lev

28 Jun 2019

Predstavljajte si lovca v bocvanski savani. Medtem ko zbor čričkov v tihi majski noči uglašuje svojo pesem, v ognju tiho dogoreva žerjavica, ki mu je ravnokar spekla okusno večerjo. Za njim je uspešen safari dan in jutri bo zagotovo sledil še eden. Nenadoma v grmovju zarjove in pred osuplega lovca plane lev. Človek prisebno zgrabi svojo zvesto puško, pomeri in … klik. Zlomka, popoldne je porabil vse naboje in zdaj bo kaj lahko končal kot večerja kralja živali.

V precej manj usodnem, a docela podobno nerodnem položaju se včasih znajde prodajalec. Pred njim je kupec, ki želi točno določen izdelek, a žal ga iz tega ali onega razloga ni na zalogi. Običajno se primeri, da se nekdo preprosto ni spomnil na pravočasno nabavo.

Oba primera imata skupno točko. Skrb za zaloge. Se pa obenem razlikujeta po tem, da puška nima relativno preprostega dostopa do programske opreme, ki bi to nadzorovala, podjetnik-trgovec pa ga seveda ima. Z dobrim poslovno-informacijskim sistemom namreč zlahka upravljamo izzive, pred katerimi se znajdejo prodajalci. Zanje je ključno, da se zmorejo hitro in ustrezno odzivati na trende povpraševanja. Osnova za kaj takega je natanko prava količina zaloge, v pravem skladišču ob pravem času. Pogosto prezahteven proces za človeka z beležnico, na drugi strani pa povsem rutinska operacija za sistem, kot je PANTHEON. Izbira prave programske opreme je namreč temelj optimalnega skladišča.

Ne preveč in ne premalo

Da bi lahko izpolnili poslovne cilje in predvsem, da bi zadovoljili potrebe strank, morajo imeti CEO, računovodja, vodja nabave in prodaje v vsakem trenutku pregled nad stanjem v skladišču. Vedeti, ali nek izdelek imaš in kje natanko se nahaja, pa danes pogosto več ne zadostuje. Zaloge je namreč potrebno spremljati po različnih klasifikatorjih, denimo stanje na ravni cele skupine in na drugi strani za posamezna skladišča. Prav tako je potrebno vedeti kakšna je prosta, optimalna in kakšna je minimalna zaloga posameznega izdelka. Potrebno je slišati in videti alarm, ko je katera od prednastavljenih kvot prekoračena. Preveč zaloge pomeni tratenje prostora v skladišču, vpliva na denarni tok podjetja in poraja tveganje, da bomo nekoč vse skupaj morali prodati po nižji ceni ali pa celo odpisati. Premalo zaloge pa na drugi strani lahko prepreči sklenitev posla, v najhujših primerih pa celo izgubo stranke.

Ko govorimo o PANTHEONU, je tu še veliko več. Omogoča denimo enostaven prenos blaga med skladišči, spremljanje serijskih številk izdelkov, pa seveda možnost, da z naročilom ali katerim drugim internim dokumentom samodejno opravimo prenos iz skladišča v skladišče. Sistem zna sam ustvariti in preračunati vse potrebno za nabavne dokumente, nuditi avtomatizirano podporo pri inventuri in še marsikaj.

Skladišče kot hrbtenica prodaje

PANTHEON podpira vse ključne procese, povezane s skladiščem in omogoča poln nadzor nad zalogami in naročili na enostaven način. Da je stanje blaga optimalno namreč poskrbi cela vrsta avtomatiziranih postopkov. A ker skladišče ni samotni otok v podjetju, je ključno, da ga poslovno-informacijski sistem poveže s preostalimi oddelki in PANTHEON je pri tem prava izbira. Kakšno je stanje zalog namreč zanima tudi prodajo, knjigovodstvo, nenazadnje tudi proizvodnjo. Transparentnost podatkov, ki so dostopni na enem samem mestu, tako zagotavlja, da poslovni procesi v podjetju tečejo bolj organizirano, enotno in posledično precej hitreje.

Zlasti CEO bo želel v vsakem trenutku vedeti, kako hitro se zaloge obračajo, torej, kakšen je čas med njihovo nabavo in prodajo, da bi se izognil t. i. nekurantnim zalogam. To so tiste, ki obležijo v skladišču in le še zasedajo prostor, saj so iz tega ali onega razloga postale neprodajljive.

Zaloge bi zato pravzaprav lahko opredelili kot sredstvo za pokrivanje bodočega povpraševanja. Bolje kot znamo slednjega napovedati, bolj optimalno bo naše poslovanje. PANTHEON je tu neprekosljiv.

In kralj živali iz uvoda si bo moral svoj naslednji obrok poiskati kje drugje.

 

V primeru, da vam upravljanje zalog v skladišču predstavlja izziv, nas pokličite na 02 88 79 780 ali pišite na ccc@stroka.si.

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X