,

Kako poskrbeti, da v primeru pandemije ne ogrozite poslovanja podjetja

26 Feb 2020

Ste res ustrezno pripravljeni na delo od doma?

Si predstavljate vsesplošno pandemijo korona virusa – v Sloveniji? Kaj bo to pomenilo za posel, če bo sprejet ukrep zaprtja podjetij in uvedba dela od doma – so podjetja na ta scenarij pripravljena? Mi smo eno redkih, ki ničesar ne želi prepustiti naključju.

»Podjetje Datalab na podlagi zadnjih informacij v zvezi z virusom COVID-19 sprejemna posebne varnostne ukrepe. Ker širitev virusa in zdravje svojih zaposlenih ter širše javnosti jemljemo skrajno resno, smo se odločili, da do nadaljnjega zaposleni svoje delo opravljajo izključno od doma preko oddaljene povezave, torej preko e-pošte in telefona,« So nam zaupali v podjetju Datalab in dodali: »Ker smo ena ključnih infrastruktur v domačem gospodarstvu, se čutimo odgovorne do vseh podjetij, katerih poslovanje je odvisno od našega dela, da pravočasno pričnemo z izvajanjem preventivnih ukrepov. Informacije iz testnega obdobja bomo koristno uporabili pri izboljšanju zagotavljanja storitev v morebitnih okoliščinah izbruha pandemije.«

Konec februarja  smo izkoristili za preveritev možnosti popolnoma digitaliziranega delovanja podjetja – brez prisotnosti zaposlenih na delovnem mestu. Vsi zaposleni so najprej preverili komunikacijske povezave na domači lokaciji, v nadaljevanju pa smo v podjetju posebno pozornost namenili poslovnim procesom ter v ekstremnih razmerah preizkusili lastno razviti rešitvi eDokumentacija in eWorkflow. V oddelkih prodaje in podpore so skoraj v celoti odpovedali obiske pri poslovnih partnerjih, osebni stik pa nadomestiti z videokonferencami ter deljenimi namizji.

Odkar smo objavili ta članek se je marsikaj spremenilo – preverite tudi novejši zapis https://www.datalab.si/blog/kako-smo-se-v-datalabu-organizirali-v-casu-izrednih-razmer/ 

Plusi in minusi

Delo od doma bi naj po številnih raziskavah prineslo povišanje delovne storilnosti zaposlenih, zmanjšanje trajanja bolniških odsotnosti in višjo kakovost opravljenih nalog. Istočasno prinaša tudi prednosti za zaposlene, kot so fleksibilen delovnik, več prostega časa in prilagoditev delovnega okolja po meri delavca. Vendar ima takšna oblika dela tudi nekatere pomanjkljivosti. Med slednjimi so še najbolj pogosti odmori, ki se lahko kaj hitro zavlečejo. Poleg motečih faktorjev, ki vplivajo na upad produktivnosti, pa velja med minusi izpostaviti še dejstvo, da sodelavci niso ves čas na voljo.

Zakonska ureditev

Delo od doma je v času globalizacije in fleksibilizacije trga dela vse bolj razširjeno. Zaradi razvoja tehnologije postaja tudi vse bolj zaželen in priročen način opravljanja dela. Delodajalci, ki imajo zaposlene, ki delajo od doma, morajo to prijaviti Inšpektoratu Republike Slovenije za delo (IRSD). Vsebina in oblika obvestila nista strogo določeni. Bolj pomembno je, da delodajalec znotraj obvestila navede relevantne podatke glede dela od doma. Pred tem mora namreč še preveriti, ali je stanovanje zaposlenega varno in primerno za opravljanje dogovorjenega dela. Da bo delavec delo opravljal na domu, pa mora pisati tudi v sklenjeni pogodbi o zaposlitvi.

Pravice delavcev, ki delajo od doma

Ne glede na to, da je delo od doma drugače urejeno, imajo tovrstni delavci enake pravice kot ostali zaposleni. Mednje sodi tudi pravica do sodelovanja pri upravljanju in sindikalnem organiziranju. Ravno tako so upravičeni do povračila stroškov za prehrano. Pripada pa jim tudi nadomestilo za uporabo sredstev pri delu od doma. Med te se uvrščajo stroški za energijo, vodo, amortiziranje opreme ipd. Velja še opomniti, da se nadomestilo za uporabo lastnih sredstev ne všteva v davčno osnovo pod pogojem, da je podlaga za izplačilo nadomestila določena s posebnimi predpisi ali v kolektivni pogodbi oziroma internemu aktu delodajalca.

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X