Avtomatizacija, digitalizacija in drugi trendi, ki bistveno spreminjajo veleprodajno industrijo

7 Dec 2022

Veleprodajni dobavitelji so že desetletja glavni vir zalog za trgovce na drobno. Ker pa slednji v zadnjem času vse pogosteje najdejo druge načine za polnjenje svojih zalog, se vloga veleprodajnih distributerjev vse hitreje zmanjšuje. Predvsem v zadnjem desetletju so tehnološki napredki, spletne trgovine in spremenljiva pričakovanja kupcev preoblikovali celotno veleprodajno industrijo za distributerje. Zato so distributerji v sodobnem času primorani spremeniti svoje poslovne modele – in to hitro.

V tem članku predstavljamo nekaj trendov, ki spreminjajo veleprodajno industrijo: od boja z močno konkurenco, kot so velikani spletnih trgovin, do sprejemanja tehnoloških inovacij in digitalizacije poslovanja.

1. Digitalizacija

Današnje veleprodajne dobavne verige morajo biti odporne, kar je mogoče najlažje zagotoviti z digitalizacijo. Zahvaljujoč avtomatizaciji in večji učinkovitosti procesov digitalizirana veleprodajna dobavna veriga postane prilagodljivejša in odpornejša na makroekonomske pretrese, kakršnim smo bili priča v zadnjih nekaj letih. Spremembe, ki jih je prinesla digitalizacija, so vidne zlasti na ravni spletnih trgovin in avtomatizacije naročanja.

1.1.            Spletna trgovina

Digitalna trgovska velikana, kot sta Amazon in Alibaba, sta s spletnim dostopom do različnih izdelkov, ki so cenovno dostopni vsem ljudem in jih lahko dostavita hitreje kot večina konkurentov, močno vplivala na tradicionalno veleprodajno industrijo. Ta grožnja je še posebej resna, ko gre za komercializirane izdelke, kot sta na primer tiskalniški material in papir. Tako kot vsa druga tudi maloprodajna podjetja iščejo najhitrejši, najlažji in cenovno najugodnejši način za pridobivanje izdelkov, ki jih potrebujejo za svoje poslovanje. Digitalni trgovski velikani so pri tem v številnih pogledih prehiteli tradicionalne veleprodajalce.

 

 


Namig za selitev prodaje na splet

Zdi se, da se veleprodajna industrija skoraj ne more izogniti spletni prodaji. Vsekakor moramo biti previdni pri tem, kako želimo predstaviti svojo blagovno znamko na spletu. Spletna trgovina je toliko uspešna, kolikor dobro poznamo svoje stranke. Vedeti moramo, kje želijo biti in kako jih pripeljati tja na najlažji način. Čeprav se morda zdi, da spletna trgovina vse bolj nadomešča klasično prodajo, je pomembno, da ne usmerimo vse svoje energije vanjo, kajti prihodnost prodaje bo zelo verjetno hibridna. Noben kupec in noben potrošnik ne nakupuje izključno digitalno. Verjamemo, da mora digitalna veleprodajna platforma zagotoviti rešitve za osebni in virtualni prodajni proces z globalnimi strankami. Zato gre pri digitalizaciji prodaje v obliki spletne trgovine bolj za ponujanje dodatnih možnosti strankam, ne pa za edino rešitev za prodajo.


 

1.2.            Avtomatizacija naročanja

Spletna trgovina ni edina tehnološka inovacija, ki spreminja veleprodajno ekonomijo. Veleprodajni dobavitelji za pospeševanje svojih procesov in zmanjšanje stroškov dela uporabljajo avtomatizacijo procesov, umetno inteligenco in robote. Veletrgovci, ki avtomatizirajo svoja skladišča, lahko znižajo stroške poslovanja tudi do 55 odstotkov. Eden največjih trgovcev na drobno na Kitajskem JD Logistics, ki pokriva spletno in klasično prodajo v fizičnih trgovinah, ima popolnoma avtomatizirano skladišče, ki lahko obdela več kot 1,3 milijona naročil na dan, z izdelki oskrbuje 99 odstotkov kitajskega prebivalstva in ponudi dostavo že isti ali naslednji dan.

Avtomatizirana obdelava naročil je v dejavnosti veleprodaje nepogrešljiva tako pri dobaviteljih kot tudi pri prevoznikih in pošiljateljih. Avtomatiziranje postopkov naročanja zagotavlja natančno obdelavo naročil, zmanjša število morebitnih napak in skrajša čas obdelave v primerjavi z ročno obdelavo naročil. V avtomatiziranem procesu večina postopkov naročanja poteka samodejno, saj informacijski sistem samodejno prepozna zmanjšanje zaloge, pripravi naročilo in ga pošlje dobavitelju za dotično zalogo. Da ta proces lahko teče samodejno, morata naročnik in dobavitelj poleg cen in drugih poslovnih parametrov predhodno uskladiti še nekatere druge podatke, kot so na primer kode artiklov, oznake lokacij, merske enote in druge parametre.

Celoten avtomatizirani proces obdelave naročil obsega ustvarjanje standardiziranih dokumentov od elektronskega naročila, dobavnice, potrditve naročila do elektronskega računa. Po izdanem naročilu se pripravi dokument, ki ga dobavitelj pošlje kupcu kot potrditev naročila oziroma z njim sporoči morebitne spremembe pri dobavi.

 

 


PANTHEON Granula B2B naročanje

Spletno naročanje dobaviteljem omogoča, da njihovi partnerji lahko sami kreirajo naročila v veleprodajnem procesu poslovanja. B2B naročanje omogoča kreiranje naročil na podlagi pogodbenih odnosov, prikaz stanja zalog, odprtih postavk in dobavnih rokov, rezervacije blaga ter pošiljanje na več lokacij. Obveščanje gleda statusov naročanje poteka prek poljubno določenega poslovnega procesa. Granula ni vezana na zaposlenega znotraj podjetja, temveč na zunanjega partnerja. Rešitve je uporabna za veleprodajno prodajo in za neposredna naročila svojih poslovnih partnerjev. Z dodeljevanjem ustreznih avtorizacij podjetje za vsakega partnerja lahko nastavi dostop do naročil in njihovo pregledovanje.


2. Razvijajoče se zahteve strank

Veleprodajni velikani, kot je Amazon, so pomembno preoblikovali pričakovanja podjetij in potrošnikov glede storitev za stranke v skoraj vseh panogah. Kupci danes pričakujejo, da bodo njihovi veleprodajni distributerji dosegali večje hitrosti, na primer da bo izdelki poslani že po nekaj urah. Podjetja pričakujejo, da bodo njihovi distributerji zagotovili enako izkušnjo s storitvami, kot jo imajo kupci v njihovi (spletni) trgovini. Da bi ostali v koraku s konkurenco, današnji trgovci na debelo ponovno razmišljajo o starih modelih, ki se zanašajo na regionalne zastopnike in izložbe, ter uvajajo bolj vsestransko, tehnološko podkovano nakupovalno izkušnjo. Hkrati poskušajo svoje poslovanje razširiti globalno in tako v čim večji meri skrajšati dobavne procese ter doseči večjo hitrost pri dobavi izdelkov. Pri razvijajočih se zahtevah svojih strank je vredno premisliti tudi o tem, ali je trenutni poslovni model potreben kakšnih manjših sprememb ali prilagoditev.

3.      Trajnostna prihodnost

Veleprodajni distributerji v preteklosti niso posvečali velike pozornosti trajnosti. Pri teh podjetjih s tradicionalno majhnimi maržami se je zdelo »zeleno« poslovanje nedosegljivo. Toda v zadnjem času ta tema tudi zanje čedalje pomembnejša, saj prihaja vse več zakonskih obvez, kot je na primer embalažna uredba, ki zahtevajo, da podjetja poslujejo bolj ekološko. Zdravstveni distributerji denimo lahko uvedejo trajnostne cilje glede zmanjšanja nevarnih odpadkov. Distributer hrane se lahko osredotoči na zeleno logistiko, ničelne emisije in znižanje svojega ogljičnega odtisa. Nekatera podjetja že sprejemajo ukrepe v tej smeri.

4.      Opuščanje veleprodaje kot posrednikov

Ker bo digitalizacija tudi v prihodnje povezovala vse več ljudi in sistemov, proizvajalcem in trgovcem na drobno daje priložnost, da preskočijo tradicionalne veletrgovske dobavitelje. Nabava blaga neposredno pri proizvajalcih ali maloprodajnih trgovcih močno utegne zabrisati pomen veleprodajnih dobaviteljev. Prav tako je opazen porast v številu platform za spletno trgovino, ki jih koristi vse več proizvajalcev, kar pomeni, da bi v prihodnosti proizvajalci in trgovci s takšnim načinom nabave lahko skoraj v celoti zaobšli trgovce na debelo.

 

Kaj prinaša prihodnost?

Določene rdeče niti se prepletajo v vseh teh trendih – načrtovanje, inovativnost, prilagodljivost, prepoznavnost. Čeprav so te ideje prisotne že nekaj časa, za distributerje nikoli niso bile tako pomembne, kot so danes. Industrija – in svet – se bosta spreminjala tudi v prihodnje, zato veleprodajni distributerji morajo začeti načrtovati (drugačno) pot naprej. Opisani trendi bodo nedvomno oblikovali prihodnost te industrije in spodbudili podjetja, da resno preučijo, kako želijo poslovati v prihodnjih letih.

 

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X