,

Kako izbrati pravi sistem za veleprodajo?

29 Okt 2019

Prodaja je ena osnovnih funkcij slehernega podjetja. Veleprodaja pa zahteva urejeno poslovanje, podprto z zmogljivo informacijsko rešitvijo.

Z dobrim poslovno-informacijskim sistemom zlahka upravljamo izzive, pred katerimi se znajdejo prodajalci. Zanje je ključno, da se zmorejo hitro in ustrezno odzivati na trende povpraševanja. Osnova za kaj takega je natanko prava količina zaloge, v pravem skladišču ob pravem času. Pogosto prezahteven proces za človeka z beležnico, na drugi strani pa povsem rutinska operacija za sistem.

Podjetja, ki se ukvarjajo z veleprodajo, se zavedajo, da velja poslovanje (predvsem skladiščno) zaupati poslovno-informacijskemu sistemu, saj sicer kaj hitro sledijo napake in kaos. Veliko podjetij uporablja standardizirane poslovne rešitve, ki pa so manj ali bolj posrečene z vidika potreb veletrgovcev. Dober poslovni program za trgovino mora namreč omogočati natančno skladiščno poslovanje in povezave z dobavitelji. Strokovnjaki pa izpostavljajo še vrsto drugih nepogrešljivih funkcij na področju veletrgovine. Na prvem mestu je funkcija spremljanja zalog, ki mora podpirati t. i. minimalno ali signalno zalogo za potrebe obnavljanja zalog, saj podjetje ne želi ostati brez zalog ob naročilu, saj to lahko vodi do nezadovoljstva strank. Glede na nove potrebe poročanja o uporabljeni embalaži podjetja vse bolj iščejo programske rešitve, ki podpirajo funkcijo spremljanja in upravljanja t. i. transportne embalaže.

Oddelek nabave od poslovnega programa pričakuje, da mu bo ta omogočal enostaven vnos artiklov in povezavo z oznakami izdelkov dobaviteljev ter upravljanje dobaviteljev in (dogovorjenih) cen ter uvoz cenikov. Večina si želi čim boljše integracije in izmenjave podatkov z informacijskim sistemom dobavitelja, saj to olajša delo tako nabavnikom kot prodajnemu osebju. Prodajalci pa si želijo poenostavitve svojega dela v točki izdajanja računov, saj lahko program skrbi za obračune po pogodbenih cenah za vsakega kupca posebej – kakšen popust mu pripada glede na količino itd.

Ko smo že pri računih – dober ERP-sistem za veleprodajo zaposlenim omogoča vpogled v najrazličnejšo dokumentacijo (računi, dobavnice, kosovnice, navodila, garancijski listi …) kot tudi zbiranje elektronskih (in skeniranih) dokumentov v tako imenovani poslovni mapi.

Dodatne rešitve za sodobne dobavne verige

Večina veletrgovcev je že spoznala prednosti spletne prodaje, ne nazadnje so to zahtevale tudi njihove stranke. V zadnjem desetletju so skoraj brez izjeme vzklili spletni portali za stranke – pravne osebe, ki tako preko spleta oddajo svoje naročilo ali pridobijo druge podatke. Večji veletrgovci so stranke s pomočjo rešitev za elektronsko izmenjavo podatkov in dokumentov (EDI) spustili globlje v svoje dobavne verige, vse z namenom izboljšanja prodaje.

»Zavedamo se, da je vsako podjetje specifično in ima svoje dodatne zahteve, postopke in želje, zato je pomembno tudi, da se osnovni paket, nabor funkcionalnosti, enostavno kombinira in prilagodi ter doda v poslovno-informacijski sistem, kar v veleprodajnem podjetju olajša delo vsem zaposlenim.

Skupaj s partnerskimi podjetji smo že izvedli številne integracije poslovnih sistemov PANTHEON z dodatnimi prilagoditvami po meri strank,« pravi Hojka Jarc, skrbnica ključnih strank v podjetju Datalab.

Napreden ERP-sistem za veleprodajo je nepogrešljiv pri prodaji na terenu ali ambulantni prodaji, saj zahteva tesno integracijo s sistemi za naročanje in evidence v realnem času.

Trgovina na debelo in poslovna analitika

A ni vse v skladiščih, izdelkih in zalogah. Danes mora prodajno podjetje pogledati globlje, spremljati, kako deluje prodaja, in se prilagajati razmeram na trgu. Redno spremljanje kazalnikov uspešnosti in prilagajanje spremembam sta postala nuja. Tudi v tem primeru poslovno-informacijski sistem odločevalcem in vodjem močno poenostavi delo, saj jim lahko samodejno ali na zahtevo izdela tako osnovna kot vnaprej določena poslovna poročila.

Sodobnejša podjetja pa že vpregajo napredno poslovno inteligenco, ki vključuje tudi prilagodljivo analizo, poročanje in načrtovanje poslovanja. »Če želite danes in jutri uspešno voditi trgovino na debelo, morate biti pri izbiri poslovnega sistema pozorni na funkcije poslovne inteligence, ki vam bo servirala obilo uporabnih informacij. Z njo lahko ustvarite edinstvena poslovna poročila in kadar koli vidite, kje ste, na kaj morate biti pozorni in kaj lahko še izboljšate,« dodaja Hojka Jarc.

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X