, , ,

Kako avtomatizirati poslovanje in upravljati z denarnim tokom v malem podjetju

13 Sep 2022

Digitalna doba prinaša veliko rešitev, ki naj bi nam olajšale vsakdanjik, delovanje in poslovanje. Veliko podjetnikov denarne tokove večinoma spremlja prek bančnih izpiskov in poročil o stanju na računu, po prilivih in odlivih. Toda, ali je to dovolj, je lahko pravočasno in ali zares zadostuje, da bi svoj posel dobro vodili?

V obremenjenih trenutkih, ko na eni strani nekaj hočejo stranke, na drugi pa dobavitelji, poslovni partnerji, računovodstvo in banka, je povsem jasno, da zaradi velike količine informacij iz več virov kaj hitro lahko pride do kaosa. Če želimo vse opraviti tako, kot je treba, potem moramo imeti ali odličen spomin in dobro koncentracijo ali pa veliko map, po katerih bomo listali in iskali podatke. Pa je to res nujno ali obstaja rešitev, ki bi olajšala in avtomatizirala dostop do podatkov? To je vprašanje, s katerim se ukvarja veliko podjetij in posameznikov, ki želijo svoje poslovanje digitalizirati v obdobju, ko programska oprema prevzema dobršen del administrativnega dela.

Stabilno finančno stanje je tisti cilj, h kateremu stremi ves poslovni svet. Za doseganje želenega je treba imeti stalen nadzor nad denarnim tokom, terjatvami, prevzemi idr. Ni najbolj praktično vsakič segati po registratorjih, ročno beležiti in računati razlik, iskati račune itd. Čeprav je zanimivo in včasih ustvarjalno pisati na papir ter shranjevati beležke, to v resnici ni praktično, predstavlja pa tudi veliko porabo časa, najpomembnejše danosti, s katero razpolagamo. Zaradi tega je nujno uvesti spremljanje denarnih tokov in transakcij prek programske opreme, da bi lahko v vsakem trenutku poznali finančno stanje svojega podjetja.

Kako podjetniki spremljajo svoje denarne tokove?

Praksa večine podjetnikov kaže, da svoje denarne tokove največkrat spremljajo kar prek bančnih izpiskov in računovodskih programov, ki jih uporabljajo njihovi računovodje. Ta dva načina sta dobra in nudita zadovoljive informacije v smislu realnega finančnega stanja, prometa in dolgov, toda postavljata se vprašanji, ali so informacije na voljo pravočasno ter ali je to dovolj optimiziran proces glede porabe časa za različne analize. Menda ne bomo vsakič, ko bomo potrebovali neko informacijo, klicali računovodje? Zagotovo obstaja lažji način, za obe strani.

Včasih tudi ne zadostuje vodenje evidence samo v glavi, na papirju ali mobilnem telefonu. Včasih za pravo poslovno odločitev v točno tistem trenutku potrebujemo točno določene podatke. V zadnjih letih smo priča hitremu prehodu iz tradicionalnega v digitalno poslovanje. To se že kaže v praksi, saj veliko podjetij že pošilja elektronske račune, nekatera največja podjetja imajo svoje kataloge le še v elektronski obliki, in tudi naročanje že marsikje v veliki meri poteka na digitalni način. Prilagoditi se je treba sodobnim oblikam poslovanja, saj bo naše poslovanje obstalo le, če se bo prilagodilo okolici.

Ali obstaja možnost natančnejšega in učinkovitejšega vodenja financ?

Seveda za vodenje financ v podjetju obstaja boljši način. Ne glede na to, ali gre za podjetje ali za samostojnega podjetnika, je mogoče z različnimi programskimi opremami ali servisi izboljšati spremljanje financ in optimizirati čas pridobivanja podatkov, saj lahko programi analizirajo vse podatke in informacije iz podatkovne baze, tako da so na voljo v nekaj klikih.

PANTHEON Web Light je spletni program, do katerega prek brskalnika dostopamo kadar koli s katere koli naprave. Za uporabo je zelo preprost in intuitiven ter bo za nas uredil veliko administrativnih nalog, ki so nam prej jemale čas. V vsakem trenutku lahko pogledamo svoje finančno stanje, zaloge, seznam strank, dolgov in prevzemov, poleg tega pa nam ni treba skrbeti za varnost vseh teh podatkov. Podatki se varno shranjujejo na decentraliziranem strežniku, za katerega ni treba skrbeti, dostop do poslovanja pa kljub temu ostaja z vsake lokacije in ob vsakem času.

Tudi za tiste, ki imajo radi vse dokumentirano na papirju, ta program nudi rešitev – možnost optičnega branja dokumentov s pomočjo storitve eKnjižbe. V nekaj sekundah programska oprema obdela dokument in ga prestavi v elektronsko obliko.

Boljše upravljanje financ = večja rast podjetja

Če ste se že kdaj znašli v situaciji, ko ste porabili več ur za iskanje točno določenih poslovnih podatkov, ker ste jih morali poslati partnerjem ali davčni upravi, potem veste, kako bi vam dostop do vseh možnih podatkov samo s klikanjem in s pomočjo filtrov olajšal iskanje. PANTHEON Web Light pa ne le pospeši iskanje, ampak omogoča tudi jasen pregled financ in denarnih tokov, dolgov, prometa, izdanih računov in stanja zaloge, vse to tudi na avtomatiziran način.

Poglejmo primer: če imamo na zalogi 1000 enot nekega proizvoda in jih stranki prodamo 50, bo PANTHEON Web Light samodejno zmanjšal zalogo za 50 enot. S tem izgine potreba po tem, da bi nekdo ročno vnašal podatke v sistem. Stanje zaloge se vodi samodejno, saj sistem vključuje pametno prepoznavanje računov in postavk na njih ter v skladu s tem vodi natančno stanje zaloge posameznih izdelkov. Že z avtomatizacijo tega enega procesa smo lahko brez velike skrbi, da bi zaradi napačnega vnosa podatkov prišlo do neželenih napak. V vsakem trenutku imamo vpogled v stanje zaloge in brez napake zaradi ocenjevanja na slepo vemo, koliko česa lahko prodamo. Sistem je varen, prihrani čas, v očeh strank pa vzbuja resnost in zaupanje, saj stranke dobijo kakovostne informacije in hitre storitve, kar njim in nam prihrani čas.

Avtomatizirano sodelovanje podjetnika in računovodje

Pogosto tako podjetnikom kot računovodjem predstavlja izziv to, kako priti do potrebnih informacij in dokumentov. PANTHEON Web Light je bil ustvarjen prav kot rešitev te težave na najenostavnejši možni način, z dvosmernim pristopom do centralizirane baze podatkov, do katere imata dostop podjetnik in računovodja.

Vse, kar mora podjetnik narediti, je vnesti dokumentacijo, račune in druge papirne dokumente v program. Na drugi strani ima računovodja dostop do teh dokumentov in z nekaj kliki vse poknjiži. Tako preprosto je. Brez zapletanja, obiskov računovodje, prenašanja papirjev, dvojnega vnosa podatkov v program in podobno. Vse se ureja elektronsko, brez potrebe po dosedanjih tradicionalnih metodah dela.

PANTHEON Web Light je bil ustvarjen na podlagi realnih potreb malih podjetij in podjetnikov. Učinkovit je, saj ponuja odgovore in rešitve za vsakdanje težave in dileme pri poslovanju. Zagotovo bo tudi vam postregel z odgovori glede vaših financ in denarnega toka ter vam pomagal, da bolje načrtujete svoje dejavnosti in postavite svoje poslovne cilje.

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X