, ,

Kako z manj dela do večje spletne prodaje?

10 Sep 2018

Zakaj in kdaj načrtovati povezavo vaše spletne trgovine s poslovnim programom (ERP)?

Da spletna prodaja predstavlja obliko poslovanja prihodnosti, že nekaj časa ni potrebno dokazovati. Hitro rastoča spletna prodaja preskakuje meje, ki jih fizične prodajalne večkrat le s težavo dosegajo. Trg je neprimerljivo večji, poleg tega je dostop do kupcev popolnoma drugačen, za tistega, ki to zna, pa tudi veliko bolj preprost.

Zaradi hitrega večanja spletnega trga pa mnogi podjetniki v nekem trenutku ne zmorejo več ročno obvladovati spletnih naročil. Ker želijo biti hitrejši, učinkovitejši in prodati še več, v fazi nezmožnosti pričnejo razmišljati o optimizaciji procesa obdelave spletnih nakupov. Rešitev za hitrejšo obdelavo spletnih nakupov je povezava med spletno trgovino in poslovnih programom (PANTHEON). Toda kje je prelomna točka, ko se nam splača začeti razmišljati o integraciji? Kaj je faktor, ki odloča o smotrnosti investicije?

Poglejmo si na konkretnem primeru. Naše podjetje se ukvarja s prodajo oblačil. Naše poslanstvo je ponuditi ljudem obleko, v kateri se bodo počutili samozavestno. Imamo dve fizični trgovini, v vsaki od njiju delajo štirje zaposleni. Spletno trgovino smo uvedli, ker smo želeli vzpostaviti dodaten prodajni kanal in ponudbo približati tudi tistim, ki niso doma v bližini naših trgovin. Z uvedbo spletne trgovine se je naš trg pričel hitro širiti. A z rastjo prodaje se je večalo tudi nezadovoljstvo zaposlenih. Zakaj?

Z rastjo prodaje je ročna obdelava naročil postala neznosna.

Ko je kupec prek spleta naročil izdelek, smo naročilo najprej obdelali v pisarni. Ročno smo pogledali zalogo v obeh trgovinah ter izbrali tisto, ki je imela v danem trenutku najprimernejšo zalogo. Izdelke smo ročno prenašali iz skladišča trgovine na centralno skladišče, kjer smo zalogo razknjižili. V računovodstvu so za vsako naročilo izdali tudi fakturo, ki smo jo nato poslali skupaj s paketom. Dokler smo imeli do dvajset naročil na dan, je bil takšen proces še znosen. A hitro nas je došel občutek, da hodimo v službo samo zato, da urejamo papirje in da tega nikoli ne bo konec.

Da boste pri načrtovanju čim bolj samozavestni in učinkoviti, smo za vas pripravili priročnik s 5+1 vprašanji, na katera si morate nujno odgovoriti, ko načrtujete integracijo med spletno trgovino in poslovnim programom.

 

Preveč dvojnega dela za samozavest kupcev?

Svojim kupcem smo vedno želeli ponuditi to, za kar smo predvidevali, da si resnično želijo. Želeli smo jim ponuditi oblačilo, v katerem se bodo počutili samozavestno, zato smo poleg različnih velikosti morali ponuditi tudi različne barve enakega kroja. A več kot je bilo izdelkov in variant le-teh, več dela smo imeli z obvladovanjem izdelkov in zalog tako v poslovnem programu (ERP) kot v spletni trgovini. Pravzaprav je bilo ogromno podvojenega dela. Ko smo vnesli podatke v ERP, smo jih morali vnesti tudi na splet. Vsak drugi teden je prišla nova zaloga, kar je pomenilo, da smo dvakrat na mesec vnašali artikle v oba sistema, in sicer ločeno. Urejanje izdelkov in njihovih opisov nam je vsak mesec vzelo več dni. Veliko težavo smo imeli tudi s prikazom realne zaloge na spletu in zato so kupci, ki so naročali prek spleta, bili večkrat nezadovoljni, saj so opravili nakup izdelka, katerega v trgovinah ni bilo več na zalogi.

 

Spletni kupci so postajali nezadovoljni.

Kot vsako trgovsko podjetje tudi pri nas iščemo orodja za pospeševanje prodaje. Našim kupcem omogočamo koriščenje akcij, sezonskih popustov, zbiranje točk zvestobe itd. Obvladovanje akcij tako v fizični kot spletni trgovini je zahtevalo veliko časa in natančnosti. Večkrat se nam dogajalo, da je bila spletna cena višja kot v trgovini, saj smo pozabili prenesti akcijske cene. Dodatno nezadovoljstvo kupcev smo si naložili, ko smo jim ponudili možnost zbiranja in koriščenja točk zvestobe, katere pa so lahko koristili samo v fizični trgovini, saj prenos točk na splet ni bil mogoč.

 

Prišel je čas za načrtovanje povezave spletne trgovine s poslovnim programom (ERP).

Preveč podvojenega dela in preveč napak sta nas pripeljala do točke, da smo pričeli razmišljati o avtomatizaciji procesa spletne prodaje. Rešitev smo našli v integraciji med našim poslovnim programom (ERP) in spletno trgovino. Ta sedaj avtomatsko prenaša artikle, zaloge, naročila, cene, akcije, partnerske cenike, točke lojalnosti ipd. Čas, ki smo ga prej namenili administrativni obdelavi naročil in izdelkov, sedaj investiramo v digitalni marketing. Spletna prodaja je tako pričela še hitreje rasti.

 

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X