Datalab včeraj, danes, jutri
Podjetje Datalab, d. o. o., je bilo ustanovljeno 3. 9. 1997 z namenom razvoja integralnih poslovnih informacijskih sistemov za mala in srednja podjetja. Ustanovitelja Andrej Mertelj in Tomaž Teyrovsky sta podjetje ustanovila kot odgovor na bankrot podjetja GEKKO, d. o. o., v katerem sta bila zaposlena, g. Mertelj pa je bil v njem tudi družbenik. Podjetje z razširjeno mrežo prodajaln računalniške opreme in v tistem času z drugo najmočnejšo blagovno znamko slovenskih osebnih računalnikov (PowerPlus) je namreč zašlo v težave prav zaradi nepreglednosti poslovanja, ki je bila posledica slabe informacijske podpore. Andrej Mertelj si je zastavil cilj, da nobenemu podjetniku zaradi neustrezne poslovne programske opreme ne bi bilo treba doživeti kalvarije, ki jo je doživel sam. Slogan »Spremenite podatke v dobiček«, oblikovan ob nastanku podjetja, jasno kaže poslanstvo podjetja. Pomagati podjetjem z uporabo sodobnih informacijskih tehnologij spreminjati podatke, ki nastajajo v poslovanju, v večji dobiček. Iz tega pa sledi trdno prepričanje, da je informacijska tehnologija le nujen gradnik, ki naj pomaga podjetju pri oprijemljivih rezultatih (večanju dobička), ne pa da je sama sebi namen.
Začetna ekipa treh zaposlenih strokovnjakov je postavila osnove transakcijskemu programskemu paketu Datalab HERMES, ki je osnova, na kateri je podjetje zgradilo integralni poslovni informacijski sistem Datalab PANTHEON. Po letih začetne rasti z običajnim razvojem in podporo programske opreme so v letu 2000 doumeli, da bodo lahko cilj izvedli le s široko bazo uporabnikov. Implementacija in podpora sta postali zaviralna dejavnika, podjetje je potrebovalo usmerjenost. Premislek je rodil partnerski kanal Datalab, ki je omogočil delitev dela med Datalabom (razvoj, koordinacija) ter partnerji (prodaja, implementacija in vzdrževanje). Podjetje je podporne centre v Ljubljani, Mariboru in Kopru pretvorilo v samostojna podjetja v lasti takratnih zaposlenih. Po precej turbulentnem letu, v katerem so zaradi preurejanja občutili precejšen padec prihodkov, se je nova organizacija prijela in danes predstavlja enega najhitreje rastočih podjetniških grozdov v jugovzhodni Evropi. Reorganizacija je podjetju pomagala pri vzpostavljanju fokusa in transparentnih poslovnih procesov v podjetju in vedno bolj razširjeni partnerski mreži.
Vodstvo podjetja je želelo Datalab oblikovati v značilno softversko podjetje, ki se iz garaže dvigne do borzne kotacije in ki bi izpolnjevalo svoje funkcije, hkrati pa bilo odgovorno do družbe in okolja. Želja je bila dokazati, da se tudi v Evropi lahko uresniči vizija visokotehnološkega podjetja. Zato je bilo 5. 5. 2003 na ustanovni skupščini ustanovljeno podjetje DATALAB Tehnologije, d. d., ki je s 1. 12. 2003 prevzelo poslovanje Datalaba, d. o. o. Nova delniška družba, v kateri ima delež večina zaposlenih, je primerno ogrodje za doseganje ciljev podjetja.
Programska oprema Datalaba je nadgradljiva za zunanja podjetja. Podatkovne strukture so ob posebnih pogojih uporabe prosto dostopne uporabnikom in razvojnim podjetjem.
Datalabov produkt – PANTHEON – vsebuje sistem za obdelovanje naročil, faktur, finančnih in kadrovskih podatkov ter za načrtovanje proizvodnih virov. Temelji na podatkovnem strežniku MS SQL Server in je razvit za okolje Windows, deluje pa tudi v okolju Linux. Ima integriran dokumentni sistem in vzpostavljene mehanizme za avtomatizacijo poslovnih procesov, s čimer podpira tudi elektronsko poslovanje, kar povečuje konkurenčnost tistih, ki ga uporabljajo. PANTHEON je osvojil številne nagrade. V letih 1999, 2000, 2001 in 2002 je osvojil naslov Najboljši na Infosu – Finalist, leta 2005 ga je hrvaška revija PC Chip razglasila za najboljši PIS (Poslovno Informacijski Sistem) na Hrvaškem. Istega leta je dobil nagrado za posebne dosežke v Srbiji in Črni Gori. Datalab je osvojil nagrado Oracle Partner of the Year 2007 in EE & CIS (Oraclov partner leta 2007 za Vzhodno Evropo in Skupnost neodvisnih držav). Leta 2008 je Datalab kot prvo slovensko podjetje prejelo prestižno priznanje European seal of Excellence na CeBitu, PANTHEON je prejel zlato nagrado za naj e-rešitev, podjetje Datalab pa srebrno nagrado za naj e-podjetje na natečaju za Naj e-podjetje in Naj e-rešitev, ki so ga pripravljali GZS in Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo.
Datalab je februarja 2014 prejel priznanje Feniks, ki jih je Bisnode na osmi prodajni konferenci Sales Summit prvič podelil podjetjem, ki so se zaradi finančne krize znašla v težavah in so se vendar uspela dvigniti iz pepela.
Pomemben mejnik v poslovanju podjetja je bil 30. 6. 2008, ko je Datalab d.d. začel kotirati na Ljubljanski borzi (oznaka delnice: DATG), s čemer je postal prvo tehnološko podjetje, ki kotira na tej borzi. Točno dve leti kasneje, 30. 6. 2010, je Datalab praznoval jubilejnega 20.000. uporabnika PANTHEON-a, 30.000. uporabnika 27. 2. 2013, 40.000. uporabnika 31. 3. 2015, 50.000 uporabnika pa 15.3.2017. Konec decembra 2019 je število uporabnikov preseglo 60.000, avgusta 2021 je bilo doseženo 70.000 uporabnikov, leta 2023 pa je število uporabnikov preseglo 80.000.
Datalab je danes vodilno slovensko podjetje za razvoj poslovne informatike, o čemer priča tako referenčna lista kot tudi štirikrat zapored osvojen naziv Najboljši na Infosu – Finalist v letih 1999, 2000, 2001 in 2002, Oracle EE & CIS Partner of the Year leta 2007, European Seal of Excellence 2008 in 2012, zlata Najboljša e-rešitev in srebrno Najboljše e-podjetje (JAPTI) ter številna druga priznanja.
Aprila 2024 je podjetje prejelo certifikat ISO /EIC 27001:2013, ki predstavlja mednarodni standard za upravljanje vseh vidikov informacijske varnosti. Certifikat potrjuje skladnost organizacije z najvišjimi mednarodnimi standardi informacijske varnosti, ter zavezanost Datalaba zaupanju strank, poslovnih partnerjev in drugih zainteresiranih strani glede varnosti njihovih informacij.
Temeljne vrednote so osnova, na kateri člani ekipe sprejemajo odločitve, načrtujejo strategije in med seboj sodelujejo. Vrednote izvirajo iz tega v kaj v podjetju verjamejo, kaj jih žene naprej in kaj povezuje, da so lahko prav vsak dan najboljša verzija sebe.
Zaposlene pri delu vodijo:
- zaupanje,
- inovativnost,
- odkrita komunikacija,
- zanesljivost,
- ciljna usmerjenost,
- odgovornost,
- spoštovanje,
- strokovnost,
- usmerjenost v prihodnost,
- predanost.
Vizija in poslanstvo podjetja
V podjetju Datalab so se zavezali razvoju učinkovitega poslovnega informacijskega sistema PANTHEON, ki omogoča celostno upravljanje in pregled nad vsemi dejavnostmi in viri v podjetju. Hitre in točne informacije so namreč bistvene za preživetje podjetij, saj lahko svojo tekmovalno sposobnost ohranjajo in razvijajo le s sodobno informacijsko podporo.
PANTHEON je danes najboljši poslovni informacijski sistem v svojem segmentu v regiji, kar pa ni končni cilj podjetja. Končni cilj je razviti najboljši ERP na svetu.
Poslanstvo Datalaba je s stalnimi inovacijami zagotoviti kakovostno poslovno informatiko vsem, tudi najmanjšim podjetjem. Datalab jim želi pomagati pri rasti in uresničevanju strategij da prek optimizacije poslovnih procesov in avtomatizacije delovnih postopkov povečajo dobiček.
Strategija razvoja
Datalab je usmerjen v razvoj poslovnih rešitev, ki so odprte, prilagodljive in zmogljive. Hoče, da njegove rešitve delujejo v vseh informacijskih okoljih in uporabnikom omogočajo prosto izbiro tehnologije glede na svoje poslovne strategije.
V Datalabu so zavezani stalnim izboljšavam in inovacijam. Verjamejo v sposobnost in delavnost sodelavcev in partnerjev. Gojijo kulturo skupinskega dela, ki zaposlenim ob uporabi najmodernejše tehnološke podpore ter dodatnih znanj odpira poti za optimalno izkoriščanje in rast svojih potencialov.
Razvijajo poslovni informacijski sistem, ki je zgrajen modularno in dopušča enostavne razširitve z dodatnimi rešitvami razvojnih partnerjev. Uporabnikom zagotavlja napredne funkcionalnosti, ki jim omogočajo prilagajanje informacijske podpore poslovanju in učinkovito dodajanje novih poslovnih storitev.
Razvojna filozofija
V Datalabu verjamejo v evolucijski razvoj programske opreme. Razvojno filozofijo podjetja najboljše zajame japonski pojem kaizen – nenehno izboljševanje in napredovanje. Ta koncept je zelo razširjen v odprtokodni skupnosti, saj evolucijski razvoj dopušča hitre nadgradnje ob nizkih stroških. Vsebino nadgradenj določajo povratne informacije uporabnikov, javno testiranje in uporabniške skupine. Predloge oceni in uporabi kot osnovo za specifikacijo sprememb. Specifikaciji sprememb sledi razvoj, testiranje in lokalizacija. Tako je vse pripravljeno za objavo nove nadgradnje. Uporabniki lahko se lahko sami odločajo, če bodo nadgradnjo namestili. Na ta način so uporabniki tudi razvijalci programa.
Kaizen je japonski koncept upravljanja, ki si prizadeva za nenehne postopne izboljšave. V bistvu gre za življenjsko filozofijo, ki pravi, da bi vsak vidik življenja morali nenehno izboljševati. Ključni elementi so kakovost, trud, udeležba vseh zaposlenih, pripravljenost na spremembe in sporazumevanje.
Potrebujete več informacij?
Pokličite nas na ali pa nam pošljite e-sporočilo. Z veseljem odgovorimo na vsa vaša vprašanja.