Zakaj vlagati v zdravje zaposlenih in kako se tega lotiti?

11 Okt 2016

Promocija zdravja na delovnem mestu so sistematične ciljane aktivnost in ukrepi, ki so namenjeni vsem zaposlenim in se izvajajo z namenom ohranjanja in krepitve telesnega in duševnega zdravja zaposlenih ter njihovega dobrega počutja, pišejo v priročniku Zakaj vlagati v zdravje zaposlenih in kako se ga lotiti Zveze delodajalcev Slovenije (ZDS).

Varstvo in zdravje pri delu

Če delodajalec promocije zdravja ne izvaja, mu zakon nalaga globo v višini med 2.000 in 40.000 evri.

Promocija zdravja na delovnem mestu je obvezna, določa jo Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1); ta delodajalca zavezuje k načrtovanju promocije za zagotavljanju potrebnih sredstev zanjo. Če delodajalec tega ne izvaja, mu zakon nalaga globo v višini med 2 in 40 tisoč evri.

Promocijo je treba načrtovati sistematično, dolgoročno (ali vsaj srednjeročno), prilagajati se mora zaposlenim ter ekonomskim, organizacijskim in kadrovskim možnostim delovne organizacije. Spletni pripomoček za izdelavo programa promocije zdravja na delovnem mestu najdete tukaj.

Koristi promocije zdravja na delovnem mestu za delodajalce in zaposlene

DELODAJALECZAPOSLENI
Dobro voden program promocije zdravja na delovnem mestuVarno in zdravo delovno okolje
Pozitivna podoba podjetjaOkrepljena samozavest
Višja morala zaposlenihManj stresa
Manjša fluktuacija zaposlenihVišja morala
Manj bolniških odsotnostiVečje zadovoljstvo z delom
Večja delovna učinkovitostVečja skrb za lastno življenje
Nižji stroški zdravljenja in zavarovanjaBoljše zdravje
Manjše tveganje za globe in sodne sporeBoljše počutje

Kam se uvršča strošek promocije zdravja na delovnem mestu?

Plačila in bonitete delodajalca, vezane na izvajanje promocije zdravja, ki se ne štejejo kot boniteta in se ne vključujejo v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja so:

  • plačila delodajalca za zdravstvene preglede zaposlenih,
  • za cepljenje zaposlenih,
  • za zavarovanja zaposlenih za nesreče pri delu,
  • bonitete, ki jih delodajalec ne zagotavlja redno ali pogosto in vrednost teh v mesecu ne presega 13 evrov,
  • ugodnosti manjših vrednosti, če jih delodajalec zagotavlja vsem pod enakimi pogoji (ZDoh-2).

Če so ukrepi promocije zdravja na delovnem mestu vključeni v izjavo varnosti z oceno tveganja, se stroški, nastali na tej osnovi, lahko priznavajo kot davčno priznani odhodki (Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2).

Delodajalcu pripada pravica do odbitka DDV za stroške, kot so denimo zagotavljanje koles za vožnjo na krajših razdaljah znotraj velikega delovnega območja in na primer tečaji za pridobitev kompetenc za obvladovanje z delom povezanega stresa (ZDDV-1).

 Data_logo

Monika Kern – Podjetje Data d. o. o., poslovne storitve
Potrebujete finančno svetovanje?
Obrnite se na Datine strokovnjake.Za ponudbo pokličite na 01 600 15 30 ali pišite na data@data.si.
Prispevek je bil prvič objavljen na spletni strani www.data.si.

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X