,

Oblak, splet ali namizje, to je sedaj vprašanje

18 Dec 2019

Poslovna programska oprema lahko danes deluje od koderkoli. Izrazi, kot so oblačni, spletni in namizni ERP-sistem, so danes pogosto prisotni v poslovnem svetu. Uporabljajo se za različne namene, pogosto pa tudi napačno tolmačijo. Prav zato smo se odločili, da jih razložimo in tako približamo ljudem, ki niso profesionalci na področju poslovne programske opreme in informacijskih tehnologij.

Kaj je oblak?

Računalništvo v oblaku je model, ki omogoča dostop do skupnih elastičnih (kar pomeni, da lahko po potrebi spreminjajo obseg) računalniških virov prek interneta (javni oblak) ali navideznega zasebnega omrežja (zasebni oblak), brez potrebe po posredovanju ponudnika. Ta opredelitev skriva več osnovnih značilnosti rešitve v oblaku: storitev je na voljo na željo stranke (t. i. samopostrežna storitev), storitev je dostopna prek interneta, dodeljevanje virov v oblaku je prilagojeno potrebam strank, rabo storitev pa je mogoče izmeriti. Še najlažja je primerjava z znano e-poštno storitvijo v oblaku Gmail. Do Gmaila lahko dostopamo prek brskalnika (Chrome, Firefox …) ali namizne aplikacije, kot sta Thunderbird ali Outlook. Gmail je storitev v oblaku z vso svojo infrastrukturo, dostopna pa tako na namizju kot v spletu.

Sistem v oblaku

Podobno velja za oblačne ERP-sisteme. Oblak le sporoča, kje se nahajata strojna in programska infrastruktura, nima pa nobene zveze z dostopom do ERP-sistema. Tudi oblačni ERP je lahko na voljo na namizju (aplikacija, ki dostopa do oblaka ponudnika) ali v spletni obliki (t. i. lahki odjemalec). Ključno v primeru oblačnega ERP-sistema je to, da se celotna infrastruktura nahaja na strani ponudnika. Strežnike, diske, omrežne vire, baze podatkov, licence itd. zagotavlja ponudnik oblaka, medtem ko uporabnik do sistema ERP dostopa prek svoje naprave. Spletni ERP je le eden načinov za dostop do sistema ERP. V tej luči je smiselno primerjati namizni ERP in spletni ERP, saj gre za različna načina dostopa do sistema.

Kaj je ključnega pomena pri oblačnem ERP? Bistvo je v načinu dostave, ne v načinu dostopa. Končni uporabnik prejme rešitev ERP za določeno mesečno plačilo ne glede na način dostopa (namizni ali spletni odjemalec). V primeru oblačnega sistema ERP se vsa infrastruktura nahaja pri ponudniku storitev in uporabniku ni treba skrbeti zanjo. Za to poskrbi ponudnik storitev.

Kar zadeva stroške, uporabnik storitve iz oblaka nima stroškov strojne in programske opreme (razen računalnika, ki dostopa do oblačne rešitve ERP), vse pa ureja mesečna, četrtletna ali letna naročnina. Zato ni začetnih stroškov licenc in tudi stroškov nadgradnje ali nove različice, saj so te vključene v naročnino. Obstajajo standardni stroški izvajanja in podpore, vendar je to že vprašanje stopnje prilagajanja rešitve poslovanju podjetja.

Pozitivno je, da je osnovna podpora pogosto vključena v stroške paketa zgolj zato, ker mora oblačni ERP delovati neprekinjeno in je zato v interesu ponudnika storitev, da sistem deluje 24/7, kar bi uporabnik sicer moral vzdrževati sam. Oblačni ERP je idealen za mikro, mala in srednje velika podjetja, ki se osredotočajo na nižje zagonske stroške.

Spletni in namizni ERP-sistem

Kar velja za oblačni ERP, morda ne velja za namizni ali spletni ERP. Ker gre za način dostopa in ne za vrsto storitve, podjetje skrbi za celoten sistem. To pomeni, da lahko podjetje infrastrukturo postavi na svojem spletnem mestu ali na zakupljenem strežniku. In tudi krije vse stroške ter prevzema odgovornost za vzdrževanje (delovanje) sistema. V tem primeru mora podjetje postaviti strežnik, bazo podatkov, operacijski sistem ter skrbeti za varnostne popravke in druge nadgradnje. Cena licence za sistem ERP je lahko enkraten strošek, ko gre za nakup (čeprav obstajajo različice z naročnino tudi tukaj), nadgradnje pa se pogosto plačujejo letno, odvisno od vrednosti licenc, in tipično znašajo med 15 in 25 % na leto. Ima pa na ta način podjetje popoln nadzor nad sistemom, večje možnosti razširitev in integracije z drugimi rešitvami. Vendar na račun večje količine znanja za vzdrževanje celotnega sistema.

»Prednost uporabe spletnega programa PANTHEON Web je v tem, da do spletne aplikacije lahko dostopamo kadarkoli in kjerkoli ter ne samo preko osebnega računalnika ampak tudi preko tablic ali pametnih telefonov. Uporabnika ne obremenjujemo z zapletenimi nastavitvami. Rešitev je dostopna v trenutku, saj za uporabo potrebujemo le internetno povezavo in brskalnik. Aplikacija je uporabniku prijaznejša, preglednejša ter predvsem hitra, v primerjavi z drugimi programskimi rešitvami. Vzdrževanje in nadgradnje potekajo hitreje in lažje z minimalno porabo časa. Nadgradi se le aplikacijo na spletnem strežniku in ne na vsakem računalniku posebej, kot je to potrebno v primeru klasičnih namiznih aplikacij,« pojasnjuje Mateja Cejan, vodja razvoja spletnih rešitev v podjetju Datalab.

 

PANTHEON Web Light - blog - promo

Jabolke in hruške

Primerjava oblačnega, spletnega in namiznega sistema ERP je primerjava hrušk in jabolk. Oblačno storitev podjetje ali uporabnik najame pri ponudniku, namizni ter spletni ERP pa sta le načina dostopa. V obeh primerih se lahko zadaj skriva oblak. Kaj bo podjetje izbralo, je odvisno zgolj od potreb poslovnih uporabnikov.

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X