,

7 glavnih prednosti ERP programske opreme v oblaku

25 Jan 2023

Še vedno dvomite v »oblak«? Potem je ta blog pravi za vas, kajti v njem smo zbrali sedem ključnih prednosti programske opreme v oblaku.

Priročna in stroškovno učinkovita tehnologija v oblaku spreminja skoraj vsako industrijo in postaja vedno bolj nujna. Pa bo prihodnost res le v oblaku? Medtem ko je razmišljanje o sprejemanju nove tehnologije lahko zastrašujoče – še posebej, če poslujemo samo po tradicionalnem sistemu, ki temelji na lokalnih strežnikih – selitev v oblak ni tako težka in zastrašujoča, kot si morda mislimo. Upoštevati je treba nešteto prednosti, ki spreminjajo naše poslovanje na bolje in so značilne za oblak. Tako bomo našli precej prepričljive argumente, zakaj je oblak prava izbira za nas.

Kaj je oblak?

Preden se posvetimo prednostim programske opreme v oblaku, si na hitro oglejmo, kaj pravzaprav je oblak.

Sama tehnologija v oblaku se nanaša na zagotavljanje računalniških storitev prek interneta. Ko je nekaj shranjeno, upravljano ali obdelano v oblaku, to preprosto pomeni, da se dogaja na nekem drugem računalniku, ki ga imenujemo strežnik, mi pa do tega dostopamo prek povezave z internetom, in ne lokalno na naši napravi oziroma na disku. Oblak tako odpravlja vnaprejšnje stroške in izzive, povezane z uvajanjem, vzdrževanjem in posodabljanjem lastne IT-infrastrukture.

Storitve v oblaku so na voljo v raznih oblikah, od osnovnega shranjevanja podatkov in omrežnih rešitev do zapletenih aplikacij strojnega učenja in umetne inteligence. Nekateri primeri storitev v oblaku, s katerimi se je večina verjetno že srečala, vključujejo Gmail, Microsoft Office 365 (SharePoint) in DropBox.

Prednosti poslovnega programa v oblaku

1.    Dostop do programske opreme za poslovanje v realnem času

To je še posebej uporabno za podjetja z več enotami na različnih lokacijah ali pa računovodske servise z veliko strankami, saj vsem omogoča dostop do istega sistema in izmenjavo podatkov v realnem času, torej samo v nekaj trenutkih. Odpira tudi vse vrste priložnosti za delo na daljavo in nudi veliko prilagodljivost, saj omogoča dostop do informacij in izvajanje administrativnih nalog kjerkoli in kadarkoli.

2.    Zmanjšani stroški vzdrževanja

S tradicionalnimi sistemi poslovanja na lokalnih strežnikih so povezani tudi razmeroma veliki stroški. Poleg večjih začetnih stroškov namestitve, stroškov strežniškega okolja in strojne opreme, je treba upoštevati tudi tekoče stroške za vzdrževanje, saj je nujno pogosto sodelovanje z zunanjim ponudnikom IT-storitev za izvajanje vzdrževanja ali uvedbo sistemskih nadgradenj.

Poslovni program v oblaku je običajno kratkoročno in dolgoročno stroškovno veliko učinkovitejši. Za razliko od strežniških sistemov rešitve za poslovanje v oblaku ne zahtevajo znatnih vnaprejšnjih naložb v strojno opremo, saj za stroške uvajanja, vzdrževanja in nadgradnje skrbi ponudnik. Lažje je tudi načrtovanje proračuna, saj ob izbiri naročniškega modela licence ni skritih stroškov, ker plačujemo le mesečni najem programske opreme.

3.    Enostavna razširljivost: ko vaše podjetje raste, program raste skupaj z njim

Ko podjetje raste, se njegove tehnološke potrebe spreminjajo. Sistem, ki je danes morda primeren, čez nekaj let morda ne bo več, zato je pomembno pomisliti na vse potrebne vidike poslovanja v prihodnosti.

S programsko opremo v oblaku ne bomo porabili ogromne količine ur za prenovo infrastrukture, kot bi bilo potrebno pri tradicionalnem sistemu. Namesto tega programska oprema v oblaku omogoča večjo razširljivost, kar pomeni, da lahko na obstoječo rešitev enostavno dodajamo nove funkcionalnosti ali pa povežemo preostale sisteme pod eno streho. Storitve, kot so PANTHEON Web Services, zagotavljajo informacijske vire iz različnih sistemov, na primer iz spletne trgovine.

Ne glede na to, ali odpiramo novo poslovalnico, dodajamo več uporabnikov ali širimo prodajo na splet, programska oprema v oblaku nemoteno raste skupaj s podjetjem, zato je ERP v oblaku idealen za ambiciozna podjetja z načrti za širitev v prihodnosti.

4.    Samodejne posodobitve in stabilnejše delovanje programa

Pri programski opremi na lokalnih strežnikih je treba redno skrbeti za posodabljanje – zaradi izboljšav in – pri določenih panogah – zaradi stalnega zagotavljanja skladnosti z zakonodajo. Te posodobitve so s časovnega vidika pogosto težavne, ker morebitni izpadi lahko vplivajo na poslovanje ali pa na zamudo pri zakonsko obvezni posodobitvi. V nasprotju s tem pa programska oprema v oblaku ponuja samodejne nadgradnje, ki so skrbno zasnovane in zagotavljajo nemoteno poslovanje ter stalno skladnost z zakonodajo. Tako ima podjetje vedno dostop do najnovejših funkcionalnosti in nadgradenj brez motenj v vsakodnevnih poslovnih procesih.

5.    Redne izdelave varnostnih kopij

Rešitev za varnostno kopiranje je ključnega pomena, ko imamo opravka z velikimi količinami občutljivih podatkov. Vse pogosteje poslušamo novice o okvarah sistema, okužbah z virusi ali naravnih katastrofah, ki lahko povzročijo veliko poslovno škodo. Z varnostno kopijo je mogoče varno povrniti sistem v prejšnje stanje z minimalnimi motnjami v poslovanju.

Poslovni program v oblaku je v tem pogledu odlična rešitev. Varnostne kopije se namreč redno samodejno ustvarjajo in shranjujejo zunaj spletnega mesta, kar zmanjšuje tveganje za izgubo velikih količin podatkov.

6.    Večja varnost podatkov

Pogosto si napačno predstavljamo, da prehod v oblak lahko ogrozi varnost podatkov. Na prvi pogled so ti pomisleki razumljivi, kajti če sistem za upravljanje poslovanja deluje prek interneta, se zdi logično, da so podatki bolj dovzetni za kibernetske napade kot na lastnih lokalnih napravah in strežnikih.

 

V resnici je programska oprema v oblaku bolj varna kot lokalne rešitve. Kibernetska varnost je zapletena in se nenehno razvija, zato bo večina podjetij težko ostala korak pred današnjimi grožnjami. Ponudniki programske opreme v oblaku prevzamemo odgovornost za upravljanje varnosti z uporabo vrste zmogljivih tehnologij, ki zagotavljajo skladnost s splošno sprejetimi varnostnimi standardi in zmanjšujejo tveganje za ogrožanje podatkov.

Datalab v sodelovanju z družbo Telekom Slovenije podatke hrani v podatkovnem centru, kjer je poskrbljeno za ustrezno varnost in tehnično brezhibno delovanje sistemov.

7.    Enostavna integracija z ostalimi rešitvami

Dobre rešitve za poslovanje v oblaku ponujajo široko paleto zmogljivih funkcionalnosti. Ker pa ima vsako poslovanje svoje zahteve, je občasno potrebno tudi prilagajanje in dodajanje točno določenih funkcionalnosti v sistem. Z rešitvami, kot so PANTHEON Web Services, je poslovanje mogoče neopazno povezati v eno rešitev.

S tem imamo na voljo vsa orodja, ki jih potrebujemo za vodenje podjetja na naš način. Oblak omogoča preprosto nastavljanje novih integracij v skladu s poslovnimi potrebami. V Datalabu ponujamo integracijo z več vodilnimi svetovnimi ponudniki programske opreme, ki omogočajo povezave s spletnimi trgovinami, npr. Shopify, ali integracije z bankami, npr. prek Halcoma.

 

Če si želite izvedeti več o tem, kako bi vam prehod na poslovanje v oblaku lahko pomagal pri digitalnem preoblikovanju vašega podjetja, se obrnite na naše prijazne svetovalce, ki vam bodo z veseljem pomagali in odgovorili na vsa vaša vprašanja.

Pošljite nam e-pošto na prodaja@datalab.si ali nas pokličite na 01 252 89 50.

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X