7 Praktičnih nasvetov za bolj učinkovit e-mail marketing

3 Nov 2016

Čeprav so e-maili z nami že več kot 20 let, še nikoli nismo imeli toliko možnosti za segmentacijo in personalizacijo e-mail marketinških sporočil kot danes. Z e-mail kampanjo, ki se odziva na aktivnosti, vedenje uporabnikov in možnostjo podrobne segmentacije uporabnikov in kupcev, ni presenetljivo, da e-mail kampanje še vedno pridobivajo na učinkovitosti.

Pripravili smo 7 praktičnih nasvetov, s katerimi boste brez dvoma povečali učinkovitost vaše e-mail kampanje in povečali prodajo v spletni trgovini.

1. Motivirajte kupce, da zapišejo mnenje o produktu, ki so ga kupili.

Najdemo lahko nešteto študij, ki dokazujejo pozitiven vpliv komentrjev/mnenj kupcev na prodajo izdelka. Produkti, za katere so kupci zapisali svoje mnenje, dosegajo višje stopnje konverzij kot tisti, ki jih nimajo. Čeprav pridobivanje mnenj kupcev ni vedno najbolj enostavno, se splača. Ena boljših strategij je, da kupcem nekaj dni po prejetju izdelka pošljete e-mail sporočilo, v katerem v zahvalo za njihov čas in zapisano mnenje podarite kakšno nagrado.

2. Nagradite najbolj zveste in aktivirajte »mirujoče« kupce.

Pravila 20/80 v odnosu med kupci in prodajo spletne trgovine ne gre zanemarjati. Tj. majhen del najbolj zvestih kupcev spletni trgovini prinese največji del prodaje, zato je prav, da so deležni posebne pozornosti. Prav tako lahko cenovno bolj učinkovito povečate prodajo, če aktivirate kupce, ki nekaj časa niso nakupovali v vaši spletni trgovini, kot da se vedno znova osredotočate na nove.Predlagamo, da glede na vaše cilje, na podlagi aktivnosti in lojalnosti razdelite kupce v kategorije in posamezne segmente vaše baze ciljate s sporočili, ki so relevantna za stopnjo njihove aktivnosti.

3. Pripravite se na praznike in ostale sezonske dogodke.

Vse prepogosto se zgodi, da dobimo izhodišča za pripravo Valentinove kampanje šele 12. februarja in pripravo decembrske kampanje 10. decembra. Glede na prodajni potencial praznikov je nujno, da imate sistem, ki vam zagotavlja, da ste vedno en korak pred konkurenco. Da ne boste pozabili nanje in potem hiteli s pripravo, predlagamo, da pripravite 12 mesečni koledar za e-mail komunikacijo, v katerega vključite vse praznike, pa tudi dogodke, ki so sezonsko specifični za prodajo vaših izdelkov.

4. Presenetite vaše kupce z dobroimetjem.

Namesto da vašim kupcem podarite 10 % popusta za naslednji nakup, jim raje podarite dobroimetje (npr. 10 €) na računu v vaši spletni trgovini. Tak pristop kupcu natančno pove, kaj bo izgubil, če v določenem obdobju (npr. 24 ur) ne opravi nakupa. Glede na to, da je »izguba« zelo močan motivator, je jasno sporočilo o tem, kaj bo izgubil, ponavadi bolj učinkovito.

5. Rojstnodnevna »darila« in ostali mejniki.

Študije so pokazale, da imajo personalizirane rojstnodnevne kampanje skoraj 5x tolikšno stopnjo konverzij, e-mail kampanje za različne »mejnike« pa 6x tolikšno stopnjo konverzij kot standardne e-mail kampanje. »Pocrkljajte« vaše kupce ob dnevih, ki so jim pomembni, poleg dobrega vtisa to dobro vpliva tudi na vašo prodajo.

6. Naj vaš e-mail marketing »stopi« iz okvirjev e-mail nabiralnika.

Kombinacija družbenih omrežij in ostalih komunikacijskih kanalov z vašimi e-mail sporočili je vedno najboljša izbira. V študiji enega vodilnih ameriških trgovcev, v kateri so primerjali učinkovitost e-mail kampanje v kombinaciji s Facebook oglasi, so ugotovili, da za prejemnike e-mail sporočil, ki so hkrati videli tudi Facebook oglase, velja 22 % večja verjetnost, da bodo opravili nakup, kot tisti, ki so videli samo e-mail sporočilo.

7. Ste dobro razmislili o »zadevi« vašega e-maila?

Veliko je že bilo povedanega o tem, pa vseeno. »Zadeva« vašega e-mail sporočila je prva stvar, ki jo uporabniki vidijo in igra odločilno vlogo pri tem, ali bodo vaš e-mail odprli ali ne. Kar 35 % prejemnikov sporočilo odpre samo na podlagi zadeve, in kar je še bolj pomembno, 69 % uporabnikov označi e-mail sporočilo za »spam« samo na podlagi zadeve, zato velja dobro premisliti o njej. V zadevi jasno skomunicirajte, kakšna dodana vrednost se za uporabnika/kupca skriva v sporočilu, prav tako pa bodite transparentni glede same vsebine e-mail sporočila že v zadevi.


Možnosti glede segmentacije (potencialnih) kupcev, targetiranja na različnih kanalih in personalizacije komunikacije je seveda še ogromno, dotaknili smo se le majhnega kamenčka na vrhu ledene gore. Pravzaprav nam tudi tukaj omejitve postavlja le naša domišljija, prav gotovo pa potenciala e-mail marketinga za povečanje prodaje ne gre podcenjevati. Upamo, da vam bo katera od idej koristila pri optimizaciji vaše e-mail komunikacije.

 

 

Ne zamudite podjetniških novosti in nasvetov

V kolikor bi si želeli mesečno v svoj e-nabiralnik prejeti uporabne vsebine, pisane na kožo vaši dejavnosti in vašim interesom, to zabeležite v obrazcu.

X