Kako preživeti »digitalni darvinizem«

Že vrabci na strehah čivkajo o digitalizaciji in digitalni preobrazbi. Pogosto je s tem pojmom povezanega ogromno nerazumevanja in zmot. O tem govoriti je moderno, a prazne besede ne obrodijo sadov.

30. 08. 2017 | Konferenca 2017

Kaj je digitalna preobrazba?

Razumeti moramo, da digitalna preobrazba ni le preobrazba v smislu uporabe novih tehnologij. Digitalna preobrazba je poslovni izziv, ki zahteva spremembe organizacijske kulture, ljudi, poslovnih procesov in poslovnih modelov. Digitalna preobrazba je tudi postopek razvoja novih odnosov s kupci in poznavanja njihovih potreb ter še mnogo več.

»88 % podjetij gre skozi digitalno preobrazbo, a le 25 % jih ve, ZAKAJ.«

Brian Solis, glavni analitik, Altimeter Group

Primera uspešne digitalne preobrazbe v svetu

FlavorPrint

Podjetje McCormick & Company je bilo ustanovljeno 1889 in proizvaja začimbe, zelišča in arome za maloprodajo, trgovino in industrijske trge. V svoji digitalni preobrazbi je ustvarilo spletno orodje FlavorPrint, ki recepte prilagaja okusu potrošnika. Potrošniki odgovorijo na vprašanja o svojih prehranjevalnih navadah in o hrani, ki jim je všeč, in tisti, ki je ne marajo. FlavorPrint uporablja te podatke in ustvarja prilagojene predloge o receptih. FlavorPrint je bil tako uspešen, da se je McCormick preobrazil v lastno tehnološko podjetje, imenovano Vivanda.

Domino’s Pizza

Podjetje Domino’s Pizza je bilo ustanovljeno 1960 in postalo eno največjih prehrambenih verig v Združenih državah. Danes potrošnikom omogočajo, da naročijo pice iz katerekoli pametne naprave preko platforme AnyWhere. Potrošniki lahko vnašajo naročila kar s tviti in smeškoti (emoji). Naročniki imajo na voljo tudi Getting Home, glasovno aktiviranega virtualnega pomočnika, ki razume in olajša različne načine naročanja hrane prek pogovora. Pred leti je bilo podjetje pred propadom, a so zaradi pravih vodstvenih odločitev, digitalne preobrazbe in izboljšanja svojih izdelkov danes zgodba o uspehu.

Digitalna preobrazba ni mogoča čez noč. Sestavljena je iz korakov, ki jih morate storiti, če želite uspeti.

Kaj pa v našem poslovnem okolju?

Skoraj vsako podjetje lahko digitalizacijo koristno uporabi.

Ali je trgovina na drobno pripravljena ali ne – potrošniki so postali »odvisniki« sodobne digitalne krajine in pričakujejo, da bodo njihovi prodajalci na drobno temu sledili. Današnji digitalni potrošnik je zahtevna »zver«. Vse želi takoj in več! Podjetja v maloprodaji z digitalno preobrazbo hitreje dosežete kupca, saj z ustrezno uporabo spletnih platform, ki se odzivajo na pametne naprave, uporabo tehnologij »SmartBeacons«, ki vas opozarjajo, da so kupci v bližini vaše trgovine ipd., z njimi lahko komunicirate v realnem času in se takoj odzovete na njihova naraščajoča pričakovanja.

Na drugi strani se morate spoprijeti tudi z izzivi na ravni dobavne verige, ki je resnično ključnega pomena in pogosto predaleč od digitalizacije. Z možnostjo dobave vaših izdelkov preko Amazon-a ali CityExpress-a boste povečali vaše zmogljivosti. Da boste korak pred konkurenco, so ključni dejavniki hitrost, čas in nadzor.

»Edini napačni korak, ki ga lahko naredimo pri digitalni preobrazbi, je ta, da ne naredimo nobenega.«

Didier Bonnet, višji podpredsednik in vodja globalne prakse pri Capgemini Consulting, avtor knjige »Leading Digital«

Več o digitalni preobrazbi ostalih poslovnih funkcij in koristih zanje vam bomo predstavili na Mednarodni PANTHEON konferenci 2017.

Vsekakor pa preberite še, kateri izzivi vas pri tem čakajo in kako preživeti digitalni darvinizem!

V nekem smislu je digitalna preobrazba računovodskih služb uvedba novih tehnologij ali nadgradnja informacijske tehnologije, torej kombinacija stvari, o katerih ste računovodje že slišali: računalništvo v oblaku, obdelava večjih količin podatkov, uporaba pametnih naprav ipd.

Vse v kombinaciji omogoča znižanje stroškov, analizo večjega nabora podatkov, zmanjševanje ponavljajočih se nalog in avtomatizacijo v računovodstvu. Z uvedbo novih tehnologij se lažje osredotočite na svoje strokovno delo. Prehod v brezpapirno poslovanje je torej nuja. Poleg navedenega je nujna tudi integracija s procesi vaših klientov. Da bi bili v celoti »digitalni«, morate računovodske organizacije osvežiti svoje obstoječe poslovne modele in razumeti način delovanja klientov, ki vas najemajo.

Najpogostejši izzivi, na katere boste naleteli pri poskusu digitalne preobrazbe

=

Odpornost ljudi in organizacij na spremembe

Zavedajte se, da je za 80–90 % ljudi sprememba enaka bolečini. Za zaposlene, ki niso naklonjeni spremembam, bodo spremembe pomenile negotovost, izziv za njihovo identiteto in morda izgubo službe. Vodje, ki zavračajo spremembe, pa bodo na drugi strani napredne projekte pošiljali skozi neskončne pravne preglede in zahtevali neskončne študije o donosnosti naložb.

=

Pomanjkanje jasne vizije

Vizija, »kje želimo biti, ko digitalno odrastemo«, ne pride sama po sebi. Vedno je mogoče, da boste naleteli na izjemno poslovno idejo, vendar je več možnosti, da se to ne bo zgodilo brez razmisleka. Če še vedno tavate v temi, morate razjasniti svoje želje, preučiti trg in vaše konkurente ter predvsem razumeti vedenje vaših kupcev. Nove zamisli morate uskladiti z vizijo o tem, kako bi vaša stranka želela komunicirati z vami in kako ji boste to omogočili.

=

Zastareli tehnološki in razvojni procesi

Podjetja, ki poskušajo zgraditi prilagodljive in učinkovite digitalne izkušnje na podlagi zastarele tehnologije, se naslanjajo na trhle temelje. Če so bili vaši osnovni sistemi zasnovani pred več kot desetimi leti, verjetno potrebujejo večjo predelavo, da bi podprli učinkovito digitalno izvedbo.

=

Neučinkovito zbiranje, obdelava in hranjenje podatkov o strankah ter nova Splošna uredba EU o varstvu podatkov 2018

Koren digitalnega uspeha so podatki o strankah. Številne organizacije imajo danes sisteme, ki vsebujejo različne podatke o strankah, vendar ni jasnega načina, kako bi jih uporabili, hranili in obdelovali. Ob tem se moramo tudi zavedati, da 25. maja 2018 stopi v veljavo nova splošna uredba EU o varstvu podatkov (GDPR – General Data Protection Regulation), ki bo nalagala stroga pravila o obdelovanju osebnih podatkov prebivalcev Evropske skupnosti, ne glede na lokacijo podjetja. Kazni niso zanemarljive!

=

Poročeni z zapuščino

Podjetja, ki bodo uspešno premostila prepad digitalne učinkovitosti, bodo razumela, da se svet okoli njih spreminja in da se spreminjajo tudi njihovi potencialni kupci. Ustaljeni vzorci poslovanja, ki so učinkovali pred desetletjem, morda ne bodo zadostovali v prihodnjih desetih letih. Uber je ponudil največjo svetovno avtomobilsko storitev, ne da bi kupoval vozila, podobno pa sta eBay in Alibaba ustvarila največje svetovne maloprodajne kanale brez nakupa inventarja.

ZAVRAČATE SPREMEMBE

OSTAJATE V CONI UDOBJA

SLEDITE NAPREDKU

Sedem korakov, kako preživeti »digitalni darvinizem«

Predkorak

Prijavite se na PANTHEON konferenco!

Pridružite sem nam na mednarodni PANTHEON konferenci 2017 ter iz prve roke pridobite odgovore na vprašanja KAJ je digitalna preobrazba, ZAKAJ je potrebna in KAKO premagati njene izzive.

1. korak

Zavedanje, da je vaša digitalna preobrazba neizbežna

Zavedajte se, da je vaša digitalna preobrazba neizbežna. Digitalizacija ni le še ena muha enodnevnica, temveč trend, ki ga enostavno ne smete prezreti.

2. korak

Definirajte digitalno preobrazbo vašega podjetja

Sprejmite nove tehnologije in nadgrajujte aplikacije. Preučite notranje in zunanje operacije in procese ter si zagotovite izhodišča za uspešno digitalno preobrazbo.

3. korak

Digitalna preobrazba mora postati vaša prednostna naloga

V kolikor boste h digitalni preobrazbi pristopali z dvomom, bo vaš proces preobrazbe obsojen na propad.

4. korak

Razvijte organizacijsko kulturo podjetja in »digitalno vodstvo«

Zavedajte se, da digitalizacija ni zgolj pripomoček, ki bi lahko izboljšal rezultate vašega podjetja, temveč absolutna potreba po preživetju vašega podjetja.

5. korak

Ustvarite in podprite ekipo za digitalno preobrazbo

Izpostavite sposobne posameznike, dajte jim prava orodja in zagotovite, da bodo njihovo delo poznali in cenili vsi v podjetju.

6. korak

Ponovno ocenite vaše povezave do dobaviteljev

Podrite hierarhične odnose in omogočite partnerstva, ki temeljijo na zaupanju in lojalnosti!

7. korak

Spoznajte in ocenite vaše potrebe kupcev

Zavedajte se, da je z digitalno preobrazbo kupec na voznikovem sedežu!

Vanja Cigoj

Avtor prispevka

Vanja Cigoj, VP Datalab Akademija
T 01 252 89 39, M 040 863 607
vanja.cigoj@datalab.eu

Viri

Povzeto po prispevkih »The 10 most common mistakes made during a digital transformation«, »7 steps to kickstart a digital transformation in any company«, »5 top challenges to digital transformation in the enterprise« in »11 inspiring case studies of digital transformation«, www.eugdpr.org.

X